
Eğitim-İş Tekirdağ Şube Başkanı Barış Özer, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in Tekirdağ ziyaretiyle düzenlenen sözde Eğitim değerlendirme toplantısını eleştirdi. Özer, toplantıda eğitim emekçilerinin sendikanın ve muhalefet milletvekillerinin yer almadığını belirterek, gerçek paydaşların dışlandığını ve parti içi değerlendirmeye dönüştürüldüğünü ifade etti.
‘EVET EFENDİM, SEPET EFENDİM’
Tekirdağ’da gerçekleştirilen sözde Eğitim değerlendirme toplantısına ilişkin eleştiriler gelmeye devam ediyor. Eğitim-İş Tekirdağ Şube Başkanı Barış Özer, toplantının eksikliklerine dikkat çekerek, eğitim emekçilerinin sendikasının ve muhalefet milletvekillerinin dışlandığını vurguladı. Özer, “Evet efendim, sepet efendim” diyerek gerçekleri söyleyecek olanların saf dışı bırakıldığını ifade etti.
‘MUHALEFET MİLLETVEKİLLERİNİN DAVET EDİLMEDİĞİ GÖRÜLÜYOR’
Özer, “Toplantıya Rektör, Vali yardımcıları, kaymakamlar ve il milli eğitim müdürünün katıldığı belirtilirken, Eğitim-İş sendikasının temsilcilerinin ve muhalefet milletvekillerinin davet edilmediği görülüyor. Bu durum, toplantının gerçek paydaşlarının yok sayıldığı ve tek bir bakış açısına dayalı bir değerlendirme yapılacağı izlenimini veriyor” dedi.
‘BAKANLIĞIN ADI AK PARTİ EĞİTİM BAKANLIĞI DEĞİL, MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIDIR’
Özer, toplantının parti içi değerlendirmeye dönüştüğünü ve sorunları çözmek yerine siyasi bir platforma dönüştüğünü kaydetti. Özer, ayrıca, AK Parti İl başkanının kamuyu ilgilendiren bir toplantıda neden yer aldığına dair de eleştirilerde bulundu. Kendi ifadeleriyle “Bakanlığın adı AK Parti Eğitim Bakanlığı değil, Milli Eğitim Bakanlığıdır” diyen Özer, eğitimin gerçek paydaşlarının yok sayıldığı bu toplantıyı kınadığını kaydetti.
‘PARTİ İÇİ DEĞERLENDİRMEYE HİZMET EDİYOR’
Eğitim-İş Tekirdağ Şube Başkanı Barış Özer’in eleştirileri, toplantının gerçekçi bir değerlendirme yapma amacından uzaklaştığını ve eğitim sorunlarının çözümüne katkı sağlamaktan ziyade parti içi değerlendirmeye hizmet ettiğini belirtti. Özer, eğitim emekçilerinin ve muhalefet milletvekillerinin görüşlerinin dikkate alınmadığı bir toplantının, eğitim sistemiyle ilgili sorunların çözümüne nasıl katkı sağlayabileceğinin ise tartışma konusu olarak ön plana çıktığını belirtti. Haber Merkezi