Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Son günlerde bir internet medyası fursayı var.
Eline telefon alan gazeteci oluyor.
Daha yetmedi.
İşi bilsin bilmesin internet sitesi açanda haberci kesiliyor.
Aslında buna karşı değilim.
Yani desteklediğim kişiler de yok değil.
Hatta habercilik yapmak isteyen çok sayıda kişiye ilk haber sitesini ben yaptım.
Yazılım bilgim var.
Sitelerine haberlerini girdim.
Olası konularda hukuksal bilgiler verdim.
İşin işleyişini ve olması gerkenleri kısaca anlattım.
Bu noktadan sonra herkes kendi yoluna gitti.
** **
İşin özeti paradan çok saygı duyulması, sevilmesi ve güvenilir olmak beni mutlu etti.
Maddi kazanç beklemedim.
Aslında para da kazanabilirim.
Ancak meslektaşlarımdan para kazanmak hiç doğru gelmedi.
Buraya kadar neden bunları yazdığımı ve fikirlerimi belirttim.
** **
Şimdi tarafsızca yine anlatmaya devam ediyorum.
Basılı gazeteler yıllardır Basın İlan Kurumundan Resmi İlan alırlar.
Belirli şartları vardır.
Kriterleri tutturanlar resmi ilan alabilirler.
Kriterleri tutturanlar diyorum çünkü; “o iş öyle kolay olmuyor.”
O sebeple ilk girişimde kurulu bir düzeni satın almak daha iyi oluyor.
** **
İşin özeti soranlara net bilgiler veriyorum.
Tek tek herkese telefonda anlatmaktan da yoruldum.
Seçimler yaklaştıkça gazeteciliğe merak saranlar artar.
Her şeçimde böyle olmuştur.
Ben ön bilgi veriyorum gerisi size kalmış.
Az biraz google da araştırın.
Eh gazeteci olmakta buradan geçiyor.
Yani yine size yol gösteriyorum.
“Araştırın” diyorum.
** **
Peki, yazımın başlığı neden böyle?
İnternet medyası Basın İlan Kurumundan Resmi İlan almak üzere çalışıyor.
İnternet medyası ilan pastasına ortak olmak istiyor.
Bu sebeple birlik olup seslerini duyuruyorlar.
Ancak yılların tecrübeli medya partonları Radyo – TV sahipleri uyuyorlar.
Karasal yayın kalmadı.
Radyoların dinlenmediklerini de az çok biliyoruz.
Ne izleyen var ne dinleyen…
Ama hala ortada reklamcı gezdiriyorlar.
Pek bilmeyen yurdum esnafıda bir kez deniyor.
Sonuç tabi istendiği gibi olmuyor.
** **
Radyolar sadece müzik kutusu olduğu gün dinleyiciyi kaybettiler.
Yerel TV kavramı bitti.
Artık internet üzerinden her yerden izleniyorlar.
Ancak yerel yapım maalesef yok.
Açık oturum dışında işleri yok.
Zaten programcıların çoğu hobi amaçlı geliyor.
Çoğu o iştenm para almaz.
Parasız işten de o kadar kazanç beklenir.
** **
Oysa çok şey yapılabilir.
Programcılığın önemi burada ortaya çıkıyor.
Bu başlıkların hepsi birer ayrı yazı konusudur.
Burada konferans versem sayfalar yetmez.
Ben boş konuşmuyorum.
20 yılı aşkın medya bilgimi umarsızca sizlerle paylaşıyorum.
Radyo – TV ve internet medyası içine doğdum desem yeridir.
Ancak iş çalışmakla olmuyor.
Kendini geliştirmekte gerekiyor.
Vesselam…
** **
Gelelim konumuza Radyo ve TV sahipleri resmi ilandan pay almak için hiç adım atmıyorlar.
Medyanın temel taşı olan bu kuruluşlar artık sahayı terk ettiler.
Yenilgiyi kabul ettiler.
Oysa kanımca çok şey yapabilirlerdi.
Tabi bunu anlayacak ve anlatabilecek birilerinin hepsine öncülük etmesi şartıyla.
Saygılar…