KUMBAĞ’DA OLAN

KUMBAĞ’DA OLAN
Yayınlama: 23.06.2026
Düzenleme: 23.06.2026 11:14
0
A+
A-

 

Tekirdağ’ın tatil beldesi…

Daha doğrusu artık Tekirdağ’ın tatil mahallesi Kumbağ…

Birçok kişi buraya geliyor.

Ama işin ilginç tarafı, Tekirdağ’ın yerlisi artık eskisi kadar Kumbağ’ı tercih etmiyor.

Eskiden yaz denilince Kumbağ akla gelirdi.

Bugün ise tablo biraz farklı.

Tam anlamıyla bir kavimler göçü yaşanıyor.

Doğudan batıya tatile giden var.

Kuzeyden güneye inen var.

Batıdan, doğudan, iç bölgelerden güney sahillerine yönelen var.

Var da var…

***

Ancak Kumbağ, Tekirdağ’da yaşayanlar için eski cazibesini biraz kaybetmiş görünüyor.

Daha çok İstanbul’dan gelenlerin kaçış noktası haline gelmiş durumda.

Onlar için yakın, bilinen ve ulaşılabilir bir tatil adresi.

Adalara gidenler de yok değil.

Aslında Balıkesir’e bağlı olan adalara Tekirdağ üzerinden geçen çok sayıda insan var.

Bu noktada Kumbağ’a uğramak isteyenler de oluyor.

Hatta çoğu uğruyor.

Sevenler ise bir sonraki yıl tatil tercihini Kumbağ’dan yana kullanıyor.

Adı biliniyor.

İstanbul’da neredeyse Kumbağ’ı bilmeyen yok.

***

Elbette Tekirdağ’dan tatile gidecek olanlar da boş durmuyor.

İmkânları ölçüsünde, yani bütçeleri el verdiğince Şarköy başta olmak üzere Erikli den devam ederek Çanakkale taraflarına yöneliyorlar.

Gitmeye çalışıyorlar.

Çünkü bugün tatil dediğimiz mesele, büyük ölçüde bütçe meselesidir.

***

Benim asıl merak ettiğim konu başka.

Tekirdağ Süleymanpaşa Kumbağ’da belediyeye ait konaklama yerleri vardı.

Bir ara depremzedelere tahsis edildi.

Ardından öğrencilere verildi.

Peki şimdi ne durumdalar?

Bu yerler nasıl kullanılıyor?

Kimlere kullandırılıyor?

Vatandaş buradan nasıl faydalanıyor?

Kıymetli yerler gerçek değerini buluyor mu?

Hak ettiği gibi değerlendiriliyor mu?

Yoksa kaderine mi terk edildi?

***

Yaz zamanı geldi çattı.

Böyle bir dönemde Kumbağ gibi önemli bir bölgede belediyeye ait alanların ne şekilde değerlendirildiğini bilmek herkesin hakkıdır.

Bilgi verecek bir yetkili çıkar mı?

Konuya hâkim olan birileri çıkıp yeni projeleri halka anlatır mı?

Yoksa her şey olduğu gibi kalmaya devam mı eder?

Buraları bildikleri gibi mi işletiliyor?

Yoksa gerçekten kamu yararına uygun şekilde mi değerlendiriliyor?

***

Biz sorduk.

Hafiften konuyu araladık.

Gerekirse daha detaylı da yazarız.

Ama önce yetkililerden bir açıklama, bir bilgilendirme, bir adım bekleriz.

Çünkü Kumbağ sadece yazlıkçıların değil, Tekirdağ’ın da meselesidir.

Saygılar…

 

Marka Flower Çiçekçi