Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu

200 Türk Lirası banknotu ilk kez 1 Ocak 2009 tarihinde tedavüle çıkarılmıştır. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) tarafından E-9 Emisyon Grubu kapsamında basılan bu banknot, piyasaya sürüldüğü dönemde en yüksek kupürlü (değerli) para birimi olarak kullanılmaya başlanmıştır.
1 Ocak 2009 tarihinde Türkiye’de brüt asgari ücret aylık 666,00 TL, bekar ve çocuksuz bir işçi için geçerli olan net asgari ücret ise 527,13 TL olarak
1 Ocak 2009 tarihinde Türkiye’de bir dolar merkez bankası kayıtlarına göre;1,5282 tl
Şimdi bir dolar ne kadar?
46,54 TL
Bilindiği gibi Türk Lirasından 6 sıfır, 1 Ocak 2005 tarihinde atılmıştır. Bu düzenleme ile birlikte 1.000.000 TL, 1 Yeni Türk Lirası (YTL) değerine eşitlenmiştir. 1 Ocak 2009 tarihine kadar kullanılan “Yeni Türk Lirası” ifadesi ise bu tarihte kaldırılarak para birimi tekrar “Türk Lirası”olarak tedavülde kalmıştır.
Kısaca 200 Tl çıktığında asgari ücretli merkez bankası kayıtlarına göre;345 dolar alabiliyorken 200 TL ile 130 dolara sahip olabiliyordu.
Şimdi enteresan sonuca gelelim.
200 tl miz 4,3 dolar alabiliyor.
En büyük paramız yaklaşık 4 dolar.
Ne diyorsunuz bu duruma?
Şimdi ,Tekirdağ’da bir markete girdiğimizde;”bir malın fiyatı 200 tl “denildiğinde çok büyük bir paraymış gibi yakınıyoruz.
Oysa malın fiyatı topu topu 4 dolar.
200 tl’ye bak?
Ne yaptılar paramızı?