DOLAR
EURO
GRAM ALTIN
ÇEYREK A.
BITCOIN
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava
Google News

Eğitim İş: “Sözlüye hayır”

Son Güncelleme :

05 Şubat 2018 - 10:23

Eğitim İş: “Sözlüye hayır”

MEB yönetici görevlendirme yönetmeliğine ilişkin yayınlanan taslak MEB tarafından eğitimcilerin görüşlerine açıldı. Eğitim-İş Tekirdağ Şubesi’nden konuyla ilgili açıklama geldi.

Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumlarına Yönetici Görevlendirme Yönetmeliği taslak metni için: “Yöneticilikte Sözlü Sınav Kabul Edilemez” açıklamasında bulunan Eğitim İş Tekirdağ Şube Başkanı Hüseyin Eren, MEB yönetici görevlendirme taslağının baştan aşağıya yanlışlarla dolu olduğuna, kariyer ve liyakat ilkelerinin hiçe sayıldığına vurgu yaptı.

“MEB NİYETİNİ ORTAYA KOYUYOR”

Okul müdürü, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı olarak ilk defa atanacaklar için getirilen yazılı sınavın göz boyamak için getirildiği belirtilen açıklamada yazılı sınavdan sonra yapılacak sözlü mülakatın MEB’in niyetini ortaya koyduğunun göstergesi olduğu açıklandı.

Eğitim İş tarafından konuyla ilgili yapılan açıklama şu şekilde;

“MEB yönetici görevlendirme yönetmeliğine ilişkin bir taslak yayımlamış ve öğretmenlerin görüşüne açmıştır. Bu taslak baştan aşağı yanlışlıklarla, eksikliklerle doludur. Çünkü kariyer ve liyakat ilkeleri hiçe sayılmaktadır. Şu anda yönetici olmayanların yönetim kademelerine geçişte göz boyama maksatlı olarak yazılı sınav getirilmiş fakat ardından getirilen sözlü sınav ile niyet yeniden ortaya konulmuştur. Müdür olmak için ya da müdür yardımcısı olmak için yazılıdan 100 tam puan bile alsanız bir anlamı yoktur çünkü sözlü sınavlarla istendiği gibi görevlendirme yapılabilecektir. Bu da yetmezmiş gibi iki yıllık öğretmen ile yıllarını yöneticiliğe  vermiş bir yönetici adayı ya da iki yıllık öğretmen ile doktora yapmış bir yönetici adayı arasında müdür yardımcısı olmak açısından hiç bir fark yoktur. Müdürlük için ise bir yıl yöneticilik şartı getirilirken keyfi görevlendirme yapılan kurucu müdürlük de aynı statüde değerlendirilmiştir. Müdürlük için de öğrenim seviyesinin ya da kıdemin hiçbir önemi yoktur. Mevcut okul müdürleri 4 yılını doldurduğunda uygulanacak sistem ise tamamen il müdürünün inisiyatifine bırakılmak istenmektedir. Burada kıdem, öğrenim durumu, ödül… kriterleri var ise de bunların görev uzatmada bir etkisinin olmayacağı açıktır”

“MEB’İ UYARIYORUZ ÖNCELİKLE BU TASLAĞI GERİ ÇEKİNİZ. ARDINDAN;”

“Sendikamızın da bakanlıktaki toplantılarda görüş verdiği ve etkili olduğu 2009 yılındaki bir yaklaşımla yargıya dahi taşınmayacak bir sistemi hep beraber oturup oluşturup tartışmaya açalım. Eğitim kurumları yıllarca söylediğimiz gibi demokratik katılımın olduğu yaklaşımlarla hazırlanan mevzuata göre yönetilmeli, bu doğrultuda bir sistem oturtulmalıdır. Bunun dışında yazılı sınav ve liyakate esas kriterleri (yüksek lisans, doktora, hizmet içi eğitim, ödül, yöneticilik kıdemi, öğretmenlik kıdemi, yazılan kitaplar, yayımlanmış makaleler… ) bertaraf etmeyen bir anlayış seçilmelidir. MEB’i yıllardır tanıdığımızdan bu taslağı en azından bu aşamada geri çekeceklerini düşünmüyoruz.  Bu nedenle yöneticilik düşünen düşünmeyen tüm eğitim çalışanlarına çağrıda bulunuyoruz. Veri girişi yapınız ve;

Sözlü sınav istemiyoruz.

Takdire dayalı sistem istemiyoruz

Yazılı sınav istiyoruz

Atamaların(görevlendirmelerin) yazılı sınav ve liyakati ölçen kriterlere göre yapılmasını  istiyoruz.

MEB’in açtığı veri giriş sisteminde görüşlerinizi paylaşınız.

MEB; bu çağrımıza ve görüşlere uymasa bile ülkenin aydın insanı olarak, bir eğitimci olarak görüşünüzü belirterek tarihe not düşmenizi istiyoruz.”Habertrak/Hülya Ural-Canlı

 

 

 

 

 

YORUM ALANI

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.