Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Eskiden lüks sayılırdı.
Açıkçası hala lüks olanları da var.
Herkesin kesesine göre olmalıydı.
Ancak maalesef ki artık hayal oldu.
Avrupalının binmediği çöp diye hurdacıya verdiği araçlara ne paralar ödüyoruz.
Youtube da Almanya da geri dönüşüm işi yapan Türkleri izliyorum.
Avrupalı neleri çöplere atıyor.
İnanın aklım duruyor.
Avrupa insanı bize göre gerçekten çok farklı yaşamaktalar.
Biz israf diyoruz.
Onlar yenilik diyorlar.
** **
Bizde bir şeyin eskimesi için tamir olacak biçimde çalışmaması gerekiyor.
Onlarda ise belirli bir ömrü var.
O tarihin ötesine geçeni mutlaka yeniliyorlar.
Bu şekilde araba satışları hiç durmuyor.
Ve eskiyi de kullanmıyorlar.
Bir bakıma iyi yapıyorlar.
Ancak her yaptıkları da olumlu sonuçlar veriyor diyemem.
** **
Her neyse dönelim konumuza.
Araba sahibi olmak neden zorlaşıyor?
Her geçen sene bu hayal neden öteleniyor?
Avrupa ve ABD de ki örneklerine göre Türkiye de araç almak gerçekten lüks sayılıyor.
Kazancımıza göre araba almak hayal bile değil.
Asgari ücretli eşi çalışmayan evi kira olan 2 çocuklu bir baba nasıl araba alabilir?
Merak ediyorum.
Biri bunu bana anlatabilir mi?
Aslında alamaz.
Bir şekilde alanda borç harç alıyor.
Elde olanı satıyor.
Mecburiyetine yeni mecburiyetler ekliyor.
Hayatının en verimli yıllarında bankalara kredi ödüyor.
Nedeni ise basit şekilde ortada duruyor.
Artık zaruri ihtiyaç olan bir taşıt almak için bu hallere düşüyor.
Gerçekten de durumumuz böyledir.
Bugüne kadar zar zor araç aldın aldın.
Ancak gün geçtikçe daha da zorlaşıyor.
** **
Hadi araç aldın.
Bir şekilde borç harç araba sahibi oldun.
Ya yakıt masrafı ne olacak?
Valla mecburen git gel dışında araç kullanmamak en iyisi oldu.
Zaten öyle yapıyorduk demeyin.
Daha da mecburiyetleri sınırlayacağız.
Ancak ortada tek gerçek var.
Araç almak çok lüks oldu.
Saygılar…