DOLAR
EURO
GRAM ALTIN
ÇEYREK A.
BITCOIN
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava
Google News

NKÜ’de günlük 300 hastaya bakılıyor

Yayın Tarihi: 16 Ekim 2018 | Son Güncelleme :

16 Ekim 2018 - 11:03

NKÜ’de günlük 300 hastaya bakılıyor

NKÜ Araştırma ve Uygulama Hastanesi Acil servisinde ilk açıldığı dönemde günlük ortalama 40-50 hastaya bakılmakta iken şu anda günlük ortalama 300 hastaya hizmet veriliyor.

Bu kapsamda Namık Kemal Üniversitesi Acil Servisi, acil sağlık durumuna haiz olan hastaların tanı, tedavileri yanında bu alanda gelecekte hizmet verecek Tıp Fakültesi öğrencileri ile Sağlık Yüksek Okulu öğrencilerine gerekli eğitimleri veriliyor.

NKÜ Araştırma ve Uygulama Hastanesi Başhekimi Doç Dr Fatih Horozoğlu Acil servis ile ilgili yaptığı açıklamada; “Acil servisimiz kısa süre içerisinde yaşanan olumlu gelişmeler sonucu çok önemli bir konuma geldi. Şimdi hastalarımıza daha rahat ve gelişmiş imkanlarla müdahale edebiliyoruz. Acil servisimizde yeşil sarı ve kırmızı triaj uygulaması ile de hastalarımızın ivedi olma durumları gözetilerek kritik hastalara öncelik tanınmaktadır. Ambulans ile ayaktan başvuran erişkin hasta ve çocuk hasta girişleri ayrı kapılardan yapılmaktadır. Bu uygulama ile ağır hastaların acil servise kabullerinin daha hızlı ve hasta mahremiyeti ilkesine daha uygun bir şekilde yapılabilmesi ve çocuk hastaların erişkin travma hastalarını görmemeleri sağlanmaktadır” dedi.

Ani gelişen, kişinin yaşam bütünlüğünü ya da yaşamını tehdit eden sürecin “acil sağlık durumu” olarak nitelendirildiğini belirten Horozoğlu, Acil sağlık durumuna haiz olan (akut gelişen hastalık ya da yaralanmalar için) hastalara acil servislerde müdahale edildiğini, tanı ve tedavilerinin düzenlendiğini söyledi.

Horozoğlu şunları kaydetti: “Hastanemiz bünyesindeki Acil Servisimiz 3 Ekim 2016 tarihinde aktif olarak çalışmaya başlamıştır. Acil servisimizde hastaya, günün 24 saati haftanın 7 günü acil sağlık ekibimiz tarafından hızlıca tanı ve tedavi hizmeti sunulmaktadır. Başvuran, acil veya acil olduğunu düşünen her hasta Acil Servis’e kabul edilir. Modern tıbbi cihazlar ile donatılmış olan acil serviste, müşahede odalarında, hastaların ilk tedavi ve gözlemleri yapılmaktadır. Ayrıca girişim odaları ve diğer teknik donanımlı odalarda ilk müdahaleler ve tetkikler zaman kaybetmeden yapılabilmektedir. Acil Servis’imizde dört Dr öğretim üyesi, iki acil tıp araştırma görevlisi, intörn doktorlar, tıp öğrencileri, hemşireler, tıbbi sekreterler, yardımcı sağlık personeli ve güvenlik personeli ile günlük ortalama 200 hastaya erişkin acilde, 100 hastaya çocuk acilde 3. Basamak acil sağlık hizmeti verilmektedir. İlk açıldığı dönemde günlük ortalama 40-50 hastaya bakılmakta iken şu anda günlük ortalama 300 hastaya ulaşılmış olup daha da artması halinde yeterli teknik donanıma sahiptir.

TRİYAJ SİSTEMİNDE ANA HEDEF

NKÜ Acil Tıp Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Dr Mustafa Numan Erdem Acil servis ile ilgili verdiği bilgiler kapsamında Triyaj sisteminde ana hedefin derhal müdahale edilmesi gereken veya hayati tehlike oluşturabilecek problemleri olan hastaları belirlemek ve onlara öncelik tanımak olduğunu söyledi.

Muayene/müşahede odalarında uzman doktorların kontrolünde asistanlar tarafından hasta muayenesi, müdahalesi, tanı ve tedavisi gerçekleştirildiğini belirten Erdem, “Yatması gereken veya ilgili klinikçe müdahale edilmesi gereken hastalarımızın ilgili hekimlerce değerlendirilmesi yapılmaktadır.” dedi.

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı’na bağlı olarak çalışmakta olan Çocuk Acil Ünitesinde ise travma olguları haricinde 18 yaş altındaki çocuk hastalara bakıldığını ifade eden Erdem, Çocuk travma hastalarının tetkik ve tedavisi de erişkin acil servisinde yapıldığını belirtti.

Erdem sözlerini şöyle tamamladı: “Acil sağlık durumu algısı yanlış olan hasta ve yakınlarının olması, yoğunluğun olduğu dönemde çalışanların, hasta ve yakınlarının artan stres duygu durumu nedeni ile hastane içi şiddet en sık acil servislerde meydana gelmektedir. Acil sağlık durumu olmayan hastaların poliklinik ve aile hekimliklerine başvurmayıp acil servislere başvurması; yoğunluğun artmasına, acil vakalarına ayrılan sürenin azalmasına, çalışan yükünün artmasına ve sağlık hizmetinde önlenemez hizmet aksamalarına yol açmaktadır. Kaliteli ve üst düzey acil sağlık hizmeti sunmak sadece hastane yönetimi ve çalışanların bilgili, yetenekli, tecrübeli, iyi niyetli, özverili ve hastanenin donanımlı olması ile sınırlı değildir. Acil sağlık durumu algısının doğru anlaşılması ve en önemlisi çalışanların, hasta ve yakınlarının, diğer hastalara empati kurması sunulan hizmetin kalitesini artıracaktır.”

Habertrak/Özlem İnan

YORUM ALANI

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.